Per saber-ne més. Arròs vermell

He buscat en dues fonts més informació sobre l’arròs vermell, ja que és un aliment molt interessant per conèixer. Aquí us deixo un petit resum en català i castellà del més rellevant.
L’arròs vermell es ve utilitzant des de fa molts segles a la Xina com a aliment i medicina. S’obté per la fermentació de l’arròs amb el llevat Monascus purpurea el que li proporciona el color vermell i les seves propietats nutricionals i medicinals. Des del punt de vista nutricional aquest arròs passa com amb qualsevol arròs, però el que li confereix un interès especial és que durant el procés de fermentació es produeix una substància extraordinària anomenada Monacolina.
La Monacolina és un inhibidor específic de l’enzim que sintetitza el colesterol en el fetge, és a dir, és una estatina. Nombrosos estudis, un d’ells publicat a la millor revista de nutrició del món, la Revista Americana de Nutrició i altres més recents han mostrat que el consum d’arròs vermell és capaç de reduir els nivells sanguinis de colesterol total, del colesterol dolent (LDL) , dels triglicèrids i, per contra, produeix augment del colesterol bo en HDL.
Aquest arròs el pot consumir qualsevol persona, com a part d’un pla setmanal d’alimentació saludable. Però està especialment indicat en aquelles persones que pateixen alteracions dels nivells de lípids en sang, sobretot elevacions del colesterol, però que no aconsegueixen valors tan elevats que exigeixin un tractament farmacològic. El consum d’aquest arròs diverses vegades a la setmana, al costat d’altres mesures dietètiques pot ser de gran ajuda per mantenir el colesterol dins d’uns límits normals i prevenir el desenvolupament de l’aterosclerosi i les seves conseqüències cardiovasculars.
Font: Connexions vitals.
________________________________________________________________________________________________

Cómo cualquier cereal integral, al poseer aún la cáscara (rica en fibra) ayuda a:

  • Mantener el ritmo y salud de nuestro intestino, evitando estreñimientos y manteniendo sana la flora intestinal.
  • Mantener los niveles de glucosa en sangre regulares y mantener una sensación de saciedad más tiempo, gracias a que, al ingerirlo, el contenido estomacal, pasa lenta pero constantemente a nuestro intestino.
  • Recoger la grasa (incluido el colesterol) de la dieta y expulsarla parcialmente, evitando así su completa absorción, permitiendo al cuerpo absorber solo lo que necesita.
  • La mayoría de minerales se acumulan en el germen o en el salvado/cáscara, de modo de que, al tratarse de una variedad integral, es rico en Zinc (importante para un buen mantenimiento de la función inmunológica y cicatrización de heridas) Hierro (participa en la respiración, síntesis de proteínas, refuerza el sistema inmune), y Magnesio(participa en el metabolismo energético, formación y mantenimiento de estructuras óseas y dentales, favorece la formación de proteínas, interviene en la transmisión de impulsos nerviosos, etc.).
  • Por otro lado, su contenido en Vitamina B6 (piridoxina) por ración (unos 50-60 g en crudo) es del 23% de la CDR. Esta vitamina es la precursora de la serotonina, por lo que su consumo ayuda a aliviar estrés, insomnio y depresiones. También ayuda a mantener los niveles de glucosa en sangre, a la formación de anticuerpos, hemoglobina y a mantener un buen estado neurológico.

Fuente: El granero integral.

Anuncios

2 comentarios en “Per saber-ne més. Arròs vermell

  1. Pingback: Els últims camagrocs del rebost! Recepta d’arròs vermell. | Pinyacolada

  2. Pingback: 1r concurs de cuina amater de Balaguer | Pinyacolada

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s