A esmorzar!!!

Possible bol de cereals i fruita. Com sempre, depenent de les fruites de tempobol esmorzarrada i de les que tenim a casa.

Ingredients:

1/2 kiwi

1/4 de mango

un tros de síndria

gerds

nabius

3 nous

2 punys d’avena (previament escaldada uns segons, just quan l’aigua bull)

mill inflat al gust

culleradeta de pol·len, llavors de lli i llevadura de cerveza.

  • Aquest és un possible esmorzar presentat al menú següent:

https://mercebresco.wordpress.com/2015/04/27/possible-menu-setmanal/

Anuncios

Possible menú setmanal

Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
Esmorzar:

Bol de suc de taronja amb avena, mil inflat, mig kiwi, maduixes ,nabius i 3 nous.

1cullerada de pol·len, llevadura de cerveza i llavors de lli.

Esmorzar:

Te de 3 anys amb umeboshi.

Bol de suc de taronja amb avena, mil inflat, mig kiwi, maduixes ,nabius i 3 nous.

1cullerada de pol·len, llevadura de cerveza i llavors de lli.

Esmorzar:

Bol de suc de taronja amb avena, mil inflat, mig kiwi, maduixes ,nabius i 3 nous.

1cullerada de pol·len, llevadura de cerveza i llavors de lli.

Esmorzar:

Te de 3 anys amb umeboshi

Bol de suc de taronja amb avena, mil inflat, mig kiwi, maduixes ,nabius i 3 nous.

1cullerada de pol·len, llevadura de cerveza i llavors de lli.

Esmorzar:

Bol de suc de taronja amb avena, mil inflat, mig kiwi, maduixes ,nabius i 3 nous.

1cullerada de pol·len, llevadura de cerveza i llavors de lli.

Mig mati: 3 dàtils, peça de fruita (plàtan o poma) 5 avellanes. Mig mati: 3 dàtils, peça de fruita (plàtan o poma) 5 avellanes. Mig mati: 3 dàtils, peça de fruita (plàtan o poma) 5 avellanes. Mig mati: 3 dàtils, peça de fruita (plàtan o poma) 5 avellanes. Mig mati: 3 dàtils, peça de fruita (plàtan o poma) 5 avellanes.
Dinar: Amanida verda variada

Filets de pexuga de pollastre rebossats

Dinar: Amanida de tomata i orenga.

Truita de patates. 2 llesques de pa.

Dinar: mongetes azuki amb calamari, ceba I all.

Dinar: Quinoa amb salmó i ceba al vapor. Pebre i cúrcuma

Dinar: Espaguetis d’espelta i tomata, cúrcuma i pebre.
Berenar: Batut de fruites. Berenar: Batut de fruites. Berenar: Batut de fruites. Berenar: Batut de fruites. Berenar: Batut de fruites.
Sopar:cuscus amb brócoli, ceba i all. Sopar: Sardina  i amanida de remolatxa, alvocat i pastanaga rallada. Sopar: amanida complerta. Brots verds, tomata, tonyina, remolatxa i olives. 1 llesca de pa. Sopar: Pizza de xampinyons, espàrrecs verds i ceba, tomata i pernil dolç. Sopar: Esqueixada de bacallà amb tomata, ceba, pebrot vermell, verd i olives. 2 llesques de pa.

Batut de fruites a 2 colors !!

Ingredients:

1 mango ben madur ( si és ecològic molt millor)

Gerds al gust.

Síndria al gust.

Nabius per decorar

Llavors de sèsam i de rosella

batut 2 colors

Procediment:

Primer triturarem el mango ben fi i el disposarem al vas. Després passem la síndria i els gerds pel turmix i l’afegim al vas, com que és més líquid que el mango quedarà al damunt. Després decorem amb els nabius i les llavors.

ARRÒS VERMELL AMB CALAMARSONS, CAMAGROCS I ALL NEGRE

Ingredients:

  • Camagrocs deshidratats de la Baronia de Rialb
  • Arròs vermell ecològic
  • Xipironets de Sant Carles de la Ràpita
  • Pinyons de Vilasana
  • All i julivert
  • Alga kombu
  • All negre
  • Oli de Vallbona de les Monges
  • Sal grossa

foto

Procediment:

  • Posem a hidratar els bolets.
  • Aprofitem l’aigua dels bolets un cop hidratats, per posar a bullir l’arròs vermell. Afegirem més aigua a mesura que passin els minuts. 40 ‘ aprox. Juntament amb el trosset d’alga kombu.
  • Passem els camagrocs per la la paella amb una mica d’oli 5’. Els últims minuts afegim la picada d’all i julivert i els pinyons.
  • Netegem els xipirons i els passem per la paella 3’ i els tallem a trossos petits.
  • Presentem el plat barrejant l’arròs i els xipirons en un cilindre i els camagrocs al damunt i pel costat.
  • Maxaquem l’all negre i el posem al costat.
  • Raig d’oli i una mica de sal grossa.

1r concurs de cuina amater de Balaguer

Aquest cap de setmana s’ha realitzar la Fira Q da Balaguer. També el 1r concurs de cuina amater, al qual m’he presentat. Primer s’havia d’enviar una recepta a l’organització i si la trobaven adient et seleccionaven per la final, en la qual s’havia de cuinar o acabar de cuinar la recepta i presentar-la, en un temps de 10′ aproximadament. Ha estat una experiència molt gratifiacant, divertida i original. Jo no havia fet mai una cosa semblant, i la veritat es que aprens molt dels companys. El nivell ha estat molt alt, a mi personalment m’ha sorprès molt.

La recepta que he presentat, la podeu trobar molt similar al bloc.

https://mercebresco.wordpress.com/2015/01/30/arros-vermell-acompanyat-de-cloisses-xipirons-i-camagrocs-que-vingui-de-gust/

Consisteix en un arròs vermell, amb calamarsons, camagrocs, i all negre.

Allí en directe, he fet els calamarsons i he passat els camagrocs per la paella amb una picada d’all i julibert i també pinyons. He emplatat un timbal d’arròs, calamarsons i camagrocs i pel voltant he afegit més camagrocs amb la picada i una mica d’all negre, que li dona un contrast molt especial,un toc a fum i regalèssia.

Si voleu saber més sobre els beneficis de l’arròs vermell, aquí us deixo l’enllaç d’un post que vaig escriure fa un temps.

https://mercebresco.wordpress.com/2015/01/31/per-saber-ne-mes-arros-vermell/

Us deixo una foto de la recepta.

foto

Berries !!!!!

Beneficis dels fruits vermells: Les maduixes destaquen per la seva acció antioxidant, ja que contenen vitamina C, carotenoides i antocians, específics de les fruites vermelles i amb un poder antioxidant molt elevat que supera cinquanta vegades la vitamina E i unes vint vegades la vitamina C.

Les propietats nutricionals dels nabius són molt interessants. Com pràcticament totes les fruites i verdures, tenen molta aigua (87%) i poques calories –només 46 calories per 100 grams d’aliment.

El percentatge de proteïna (0,3) i greix (0,1), per altra banda, no és destacable. Sens dubte, el més remarcable són els carbohidrats (12,2 g) que contenen, però com que tenen pocs sucres totals (4 g/100 g) i molta fibra (4,6 g/100 g) és una opció excel·lent per mantenir els nivells de glucosa estables i un estat de salut equilibrat. (Font: Ets el que menges)

Ingredients per dos persones:                    Ingredients: (for 2)

20  nabius                                                    20 blueberries

10 gerds                                                        10 raspberries

10 maduixes                                                 10 strawberries

1 pera                                                          1 pear

iogurt de cabra                                               goat yogurt

  • Barrejar i triturar tots els ingredients i decorar amb iogurt de cabra. Cook&Eat
  • Mix all ingredients in a kitchen blender. Finally garnish with goat yogurt. Cook&Eat

DSC_0985

Dinar lleuger!!!!

Avui per dinar hem preparat una mica de cus cus (bullir 3′ i escorrer), hem cuit bròcoli al vapor, hem passat els espinacs per una olla amb una mica d’oli, els xampinyons, l’all i les ametlles. Per últim afegirem els cigrons a la barreja. Bo boníssim!!! i fàcil per digerir. Cook&Eat

Ingredients:

– Cus cusDSC_0982

– Espinacs

– Brócoli

– cigrons

– Xampinyons

-Ametlles

– All

-Pa de sègol

– Tomata per sucar

– Oli d’oliva